Masal Kahramanı Oluyorum

Masal Kahramanı Oluyorum

Uygulama Adı: Masal Kahramanı Oluyorum

Uygulamanın Amacı: Öğrencilerin okudukları masallardaki diledikleri kahramanı seçerek kahramana uygun kostümlerle ve masal materyalleri ile kahramanını masalını canlandırması anlatması.

Uygulamanın Özeti: Öğrencilere sınıfta anlatacakları masal araştırmaları, okumaları istenmiştir. Seçtikleri masalı sınıfta anlatan öğrenciler; anlattığı masal için nasıl bir kostüm hazırlayabilir, ne giyebilir, farklı malzemeleri parçaları da kullanarak kıyafetini, sunumunu nelerle, hangi görsellerle destekleyebilir konuşulmuştur. Çocuklar bu beyin fırtınasında birbirlerinin rolleri ve sunumları için de fikir ürettiler. Üretilen fikirler sonucunda öğrencinin adı- rolü-masal materyalleri başlıklarıyla liste oluşturuldu. Fikirler velileriyle de  paylaşılmıştır. Daha sonra 1 haftalık süre içinde masalına uygun kostümler ve materyaller malzemeler hazırlığı yapmışlardır. Rollerini için bolca provalar yapmışlardır. Aileleri sergileyecekleri performansları için çocuklarına destek ve yardımcı olmuşlardır.

Sınıfta anlatacakları masal için iki gün öncesinden masal sahnesi oluşturulmuştur. Sınıf tiyatro salonuna dönüştürülmüştür. Belirlenen günde öğrenciler kostümleri ve masal materyallerini ile olmak istedikleri masal kahramanını canlandırarak masalını anlatmıştır. İzleyiciler sınıf arkadaşları ve sınıf öğretmenidir. Birbirlerinin masallarında olan ortak kahramanlar için yedek oyuncu olarak arkadaşlarının masal canlandırmalarında rol alarak doğaçlama yapmışlardır.

Kurum Dışı Paydaşlar ve Ortaklar: Veliler ve öğrenciler

Uygulamada Karşılaşılan Zorluklar ve Dikkat Edilecek Hususlar:  Öğrencilerden bazılarının kostümlerinin hassas, dikkat gerektiren parçalardan oluşması nedeniyle dikkat edeceği uyarılar yapıldı.

Elde Edilen Sonuçlar: Öğrenciler yerli masallardan ve dünya masallarından farklı farklı masalları arkadaşlarından görsel bir şov eşliğinde tiyatro etkinliği tadında izleme ve rol alma fırsatı bulmuşlardır. Anlama ve anlatma becerileri gelişmiştir. Çeşitli kaynaklar masal öğrenme merakı edinmiştir. Okuduklarından, dinlediklerinden ya da izlediklerinden öğrendiği masallardan beğenisiyle seçim yapma ve rolü için yapacağı, yapmak istediği hazırlıklar  konusunda fikir üretme ve karar alma süreçlerine katılmıştır. Toplum önünde konuşma, heyecanını kontrol etme, özgüven ve cesaret göstermiştir.

Uygulamanın Sürdürülebilirliği Nasıl Sağlanacak?: Sınıf etkinliği olarak yapılan bu etkinlik velilerin ya da başka sınıfların da katılabileceği bir organizasyonla yılsonu gösterimi veya okul tiyatro etkinlikleri kapsamında genişletilebilir.

28.03.2024 41

28-03-202428-03-202428-03-202428-03-202428-03-202428-03-202428-03-202428-03-202428-03-202428-03-202428-03-202428-03-202428-03-202428-03-202428-03-202428-03-202428-03-202428-03-202428-03-202428-03-202428-03-202428-03-202428-03-202428-03-202428-03-202428-03-2024