Yazdım, Çizdim, Oynadım

Yazdım, Çizdim, Oynadım

29.03.2024 78

Uygulama Adı: Yazdım, Çizdim, Oynadım

Uygulamanın Amacı:

1-Türkçe dersindeki “Hikaye unsurlarını tanır” ve “Olayları oluş sırasına göre sıralar” kazanımlarının uygulamaya geçirilmesi,

2-Öğrencilerin yazı ve resim yoluyla kendini ifade ederek, hayal gücü ve yaratıcılık becerisinin geliştirilmesi,

3-Rol yapma, jest ve mimik kullanma, empati kurma becerilerinin kazandırılması amaçlanmıştır.

Uygulamanın Özeti: Öğrencilere “Bir hikaye yazmak isteseydiniz, ne yazardınız ?” sorusu sorulmuş ve öğrencilerden hayal dünyalarında kurdukları hikayeyi yazım, noktalama ve oluş sırasına uygun şekilde, bir hikayede bulunması gereken hikaye unsurlarını kullanarak yazması istenmiştir. Ayrıca yazdıklarının bir hikaye kitabı şeklinde tasarlanması ve hikayeye uygun resimler çizilmesi istenmiştir. Bu süreçte velilerle de işbirliği yapılarak çocuklara uygun ortam sağlamaları ve destek olmaları rica edilmiştir. Kitap olarak tasarlama sürecinde çocuklar, yardımlaşma ve takım çalışması yoluyla işbirliği yapmaya yönlendirilmiştir. En başarılı hikayenin 27 Mart Dünya Tiyatrolar Günü’nde okulun konferans salonunda sergileneceği belirtilmiştir. Yazılan hikayeler ve çizilen görseller daha önce kurulan “Hikaye İnceleme Komisyonu” tarafından incelenmiş ve içlerinden en başarılısı tiyatro gösterisi olarak sergilenmeye hak kazanmıştır. Seçilen hikaye öğrencilerle birlikte öğretmen tarafından tiyatro metnine dönüştürülmüş ve gönüllü öğrencilerle tiyatro çalışmaları yapılmıştır. Tiyatro gösterisine hazırlanma sürecinde yine velilerle işbirliği yapılmış gerekli kostüm ve malzemeler sağlanmıştır. Çalışmalar sonucunda eser tiyatro olarak okul öğrencilerine sunulmuştur. Ayrıca seçilen hikaye bir kitap olarak hazırlanıp çoğaltılarak öğrencilere de dağıtılmış, uygulamanın yaygınlaşması sağlanmıştır.

Kurum Dışı Paydaşlar ve Ortaklar: Öğrenciler ,veliler

Uygulamada Karşılaşılan Zorluklar ve Dikkat Edilecek Hususlar: Uygulama sırasında herhangi bir zorlukla karşılaşılmamıştır.

Elde Edilen Sonuçlar: Öğrenciler;

Türkçeyi doğru ve etkili kullanmayı, yazım ve imla kurallarına uygun yazılar yazmayı öğrendiler,

Ortaya koydukları ürünün insanlarda uyandırdığı etkiyi gözlemleyerek ve topluluk önünde gösteri yaparak özgüven kazandılar.

Hayal dünyasında şekillenen bir karakterin, drama yoluyla canlandırılması sonucu empati kurmanın önemi, beden dilinde jest ve mimikleri kullanmanın duyguları yansıtmadaki katkısını fark ettiler.

 Zihninde gelişen karakterler ve olay örgüsünün çizim yoluyla kağıda dökülmesi, bunun sonucunda çizim yeteneği ve bakış açısı yönünden gelişim sağladılar,

Okuma becerisi ve kitap sevgisi kazandılar,

İşbirliği içinde, yardımlaşarak çalışmanın ortaya koydukları ürüne etkisini gözlemleme fırsatı buldular.

Uygulamanın Sürdürülebilirliği Nasıl Sağlanacak?: Eğitim öğretim yılı boyunca, sınıf içi etkinlikler veya sınıflar arası ve okullar arası müsabakalar şeklinde sürdürülebilir.29-03-202428-03-202428-03-2024

28-03-202428-03-202428-03-202428-03-202428-03-202428-03-202428-03-202428-03-202428-03-202429-03-202429-03-202428-03-202428-03-202428-03-2024